Alla inlägg under maj 2011
Förare i New York City kan räkna med att mötas med en ny påminnelse om de lokala 30-kilometer per timme hastighetsbegränsning i sommar. Enligt The New York Times , Big Apples transporter avdelning kommer avslöja en hastighet styrelse som kommer att blinka en anpassad skelett animation mot förare som är över gränsen. Du har förmodligen sett den teknik som används innan med något mindre sjuklig effekter.
Kommunerna använder rutinmässigt mobil, radar-baserade hastighetsskyltar, att göra förare medvetna om hur snabbt de ska resa i låg hastighet zoner. Vanligtvis LED ombord skärmen bara blinkar en felande fordonets hastighet i stora röda siffror.NYC är att ta det ett steg längre.
Transporten Avdelningen sysselsätter redan skelett i sitt "Det är därför dess 30" reklamkampanj, som understryker bara hur mycket mer dödliga ett fordon som tillryggalägger 40 mph kan vara över den långsammare motsvarighet. De nya hastighetsskyltar, är avsiktligt uppseendeväckande, men eftersom trafiken sniglar längs med i genomsnitt 9,3 km / h på de flesta delar av staden, tror vi inte att någon kommer att ha svårt att följa lagen.
General Motors har meddelat att man satsar $ 109.000.000 för att stödja produktionen av 1,4-liters ECOTEC-motorn i Michigan. Detta kommer att skapa (eller skydda) 96 jobb på Generalens produktionsanläggningar i städerna Flint och Bay City.
I Flint, kommer $ 84.000.000 användas för att öka produktionskapaciteten av motorn, medan det i Bay City, kommer de återstående $ 25.000.000 går att öka produktionen av vevstakar och kamaxlar som används i 1,4-liters kvarn.
För närvarande använder GM 1,4-litersmotorn i både Cruze och Volt , den förstnämnda som lägger en turboladdare. Senare i år, 1,4 kommer finna sin väg under huven på den nya Aveo Sonic subcompact. Följ hoppa för GM: s officiella release
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
|||||||||
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||
9 |
10 |
11 |
12 |
13 | 14 |
15 |
|||
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
|||
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
|||
30 |
31 |
||||||||
|